• kontakt@twojabrocha.pl

Jak walczyć z zakwaszeniem organizmu dzięki diecie?

Jak walczyć z zakwaszeniem organizmu dzięki diecie?

Jeśli chcemy wyrównać proporcje między stężeniem tych substancji, które mają charakter kwaśny oraz zasadowy w naszym organizmie, a jednocześnie zależy nam na zwiększeniu pH obniżonego przez zakwaszenie, jednym z rozwiązań może okazać się odpowiednia dieta, która zyskała sobie miano odkwaszającej. Zasady jej stosowania nie są przy tym aż tak skomplikowane, jak mogłoby się to nam wydawać. Dieta bazuje na założeniu, że jedynie substancje alkalizujące, warzywa oraz owoce mogą nam przywrócić wspomnianą równowagę. Bazuje więc na konieczności ograniczenia substancji o kwaśnym charakterze oraz na zwiększeniu spożywania tych produktów, które mają charakter zasadowy.

Co do zasady, im więcej jest w diecie białka i im mniej jest potasu, tym większe jest też zakwaszenie organizmu. Tak samo sytuacja przedstawia się również w odniesieniu do produktów zwierzęcych, badania potwierdzają bowiem, że osoby, które stawiają przede wszystkim na białko roślinne, mają mniejsze problemy ze złamaniami kości. Dieta, która walczy z zakwaszaniem zakłada też eliminację tak zwanego „śmieciowego jedzenia”. Podczas ustalania tego, jakie produkty należy spożywać, konieczne jest analizowanie ich potencjalnego ładunku zasadowego. Tu warto zatem wspomnieć o warzywach liściastych i łodygowych, owocach, warzywach korzeniowych, grzybach, bulwach, owocach warzyw i o orzechach.

Oczywiście, dieta nie powinna całkowicie eliminować produktów kwasotwórczych, najlepiej jednak, jeśli proporcja będzie wynosiła 80 do 20 procent na ich niekorzyść. Tworząc idealne menu warto pamiętać przede wszystkim o tym, aby codziennie spożywać warzywa łodygowe i liściaste takie, jak choćby seler naciowy, cykorię, natkę pietruszki, roszponkę, oraz kapustę. Jednym z lepiej alkalizujących produktów są również kiełki, warto więc sięgać po nie już choćby po to, aby sukcesywnie dodawać je do sałatek. Nie można też zapominać o owocach warzyw, wskazane jest więc sięganie po pomidorki koktajlowe, ogórki, bakłażany, paprykę, cukinię oraz warzywa korzeniowe takie, jak choćby marchew, buraki, seler i rzodkiewka. W substancje zasadotwórcze można też zaopatrzyć się pijąc niegazowaną wodę mineralną i stosując aromatyczne zioła takie, jak choćby pietruszka, szczypiorek oraz majeranek.

Udostępnij:

Polecamy

Odkwaszanie organizmu - ProDeacid

Polecamy

Zobacz