• kontakt@twojabrocha.pl

Dobrze zbilansowana dieta zmniejszy zakwaszenie organizmu.

Dobrze zbilansowana dieta zmniejszy zakwaszenie organizmu.

W diecie każdego z nas powinny się znaleźć głównie produkty o odczynie zasadowym.

Sprzyja to zachowaniu zdrowia, siły, pięknego wyglądu i dobrego samopoczucia, a przy tym eliminuje przyczynę wielu chorób i schorzeń, które coraz częściej dotykają sporą część społeczeństwa. Dietetycy zalecają spożywanie codziennie 3 do 4 razy więcej produktów o odczynie zasadowym, niż tych które powodują zakwaszenie organizmu. Produkty o odczynie kwasotwórczym mają zdecydowanie silniejsze oddziaływanie na organizm, przez co równowaga zasadowo – kwasowa może zostać łatwo naruszona. Nawet w przypadku osób, które nie zauważyły u siebie objawów zakwaszenia organizmu, dobrze jest przygotowywać tak posiłki, aby przeważały w nim produkty o odczynie zasadotwórczym.

Jakie więc produkty spożywać, aby zredukować zakwaszenie organizmu?

Najlepiej dużo owoców i warzyw, gdzie znajduje się sporo pierwiastków takich jak sód, potas, żelazo i wiele innych, które zapewniają prawidłowe funkcjonowanie organizmu. Szczególny nacisk połóżmy na ilość warzyw, dobrze jeśli będzie ich dwa razy więcej niż owoców. Warzywa spożywajmy w każdej postaci, w surówkach, zupach, w sokach czy koktajlach, wyjdzie to każdemu na zdrowie. Nie można pominąć warzyw strączkowych i ziaren, które poprawia perystaltykę jelit. Jeśli do tych zasad dodamy regularne ćwiczenia fizyczne i unikanie sytuacji stresowych, to możemy być pewni sukcesu odkwaszenia organizmu w dosyć krótkim czasie. W diecie każdego kto dba o zdrowie i prawidłowe funkcjonowanie organizmu nie może zabraknąć produktów, które spożywane regularnie wpłyną na obniżenie zakwaszenie organizmu.

Jest to bogata lista produktów, na której każdy znajdzie coś dla siebie: - warzywa, czyli cukinia, bakłażan, dynia, zielona fasolka szparagowa, ogórki, papryka, rzodkiew i rzodkiewka, rośliny kapustne ( oprócz brukselki), buraki, szpinak, seler, rośliny liściaste zielone, ziemniaki, karczochy, pomidory i rzeżucha, - owoce, a tutaj powinniśmy spożywać często grejpfruty, awokado, cytryny, wiśnie, suszone owoce, - orzechy, nasiona oraz ziarna, kiełki soi, kasztany jadalne oraz źdźbła owsa i jęczmienia, - świeże przyprawy, zioła, sól himalajska i morska, - pamiętajmy o dużej ilości wody mineralnej o wysokiej jakości oraz o naparach ziołowych, zielonej i białej herbacie, a także o mleku, serwatce.

Udostępnij:

Polecamy

Odkwaszanie organizmu - ProDeacid

Polecamy

Zobacz